Popularność e-księgarni zaczyna coraz bardziej rosnąć!

Popularność e-księgarni zaczyna coraz bardziej rosnąć!

Trzeba przyznać, że zarówno ankietowe deklaracje, jak i zakupowe statystyki są optymistyczne – polscy internauci kupują coraz więcej książek i wydają na nie coraz wyższe kwoty. Otóż z roku na rok rośnie liczba e-księgarni, a ich wyniki sprzedażowe pokazują, że sieciowe zakupy książek mają wciąż ogromny potencjał. W końcu Polscy czytelnicy docenili ogromny wybór ofert i znacząco niższe, nawet o kilkadziesiąt procent, ceny. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, ile rocznie wydajemy pieniędzy w internetowych księgarniach oraz na co. Przeczytaj go koniecznie!

Rośnie e-czytelnictwo w Polsce!

Zacznijmy od tego, że sprzedaż książek w internecie stabilnie rośnie. W ciągu ostatnich 5 lat (2011-2016) liczba e-księgarni wzrosła niemal dwukrotnie: aż o 93%. Teraz e-sklepów z książkowym asortymentem jest na Ceneo.pl prawie 250 i oferują w sumie 3,5 mln unikatowych tytułów (to jedna piąta wszystkich produktów w serwisie!). Trzeba przyznać, że konkurencja jest ogromna, bo średnio na jeden tytuł przypadają 3 sklepowe oferty.

Jakie są powody kupowania książek?

Co ciekawe, 87% kupuje książki przede wszystkim dla przyjemności, a tylko jedna piąta – do nauki lub do pracy. Jednak najczęściej książki kupowane są na własny użytek – taką deklarację złożyło aż 59%. Poza tym jest to także doskonały pomysł na prezent – książkami obdarowuje co trzeci ankietowany. Natomiast 16% kupuje książki przede wszystkim dla dzieci.
Zwykle wybieramy książki nowe - specyficzny zapach papieru i drukarskiej farby lubi poczuć aż 68% czytelników. Za to 26% decyduje się na zakup książek z drugiej ręki. I wciąż najpopularniejsze są tradycyjne wydania papierowe – wybiera je 65% kupujących.

Sprzedaż przenosi się do sieci

W Internecie wybór jest ogromny, nowości dostępne w wygodnych przedsprzedażach, ceny konkurencyjne, można także skorzystać z recenzji, porad i rekomendacji innych czytelników. Obecnie e-księgarnie znacząco wyprzedziły tradycyjne sklepy, gdyż książki najczęściej kupuje tam ponad połowa (53%) „czytających” Polaków. Okazuje się, że tylko 34% osób ceni i wybiera kupowanie książek w księgarniach i salonach multimedialnych. Jednak targi książki i supermarketowe stoiska wciąż są niszowym kanałem sprzedaży – korzystają z nich dwie skrajne grupy: czytelnicy wymagających i poszukujący, a z drugiej strony - ci szukający łatwej, odstresowującej i modnej lektury.

Cena gra rolę

Jakimi kryteriami kierujemy się wybierając ofertę z internetowej księgarni? Oczywiście najważniejsza jest cena.

Podobne

Motocykle

Motocykle

W obecnych czasach niewątpliwie wiele osób jest posiadaczami różnego rodzaju motocykle...
Aparat fotograficzny dla ambitnych

Aparat fotograficzny dla ambitnych

Inaczej będzie wglądał aparat dla zwykłych ludzi, którzy potrzebują tylko zwykłego zdjęcia ni...
Po czym poznać dobre okno z drewna?

Po czym poznać dobre okno z drewna?

Nowoczesne okna z drewna nie przypominają tych z czasów PRL-u, nieszczelnych, paczących się i...